Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ

 Οι δραστηριότητες

         Τα πασίγνωστα τρία γουρουνάκια αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και φεύγουν από το πατρικό τους σπίτι. Το καθένα φτιάχνει σπιτάκι από διαφορετικό υλικό (άχυρα, ξύλα, τούβλα). Τα δύο πρώτα δεν απαιτούν ιδιαίτερο κόπο και χρόνο. Τα γουρουνάκια, λοιπόν, έχουν άφθονο χρόνο για να διασκεδάσουν. Το τρίτο και πιο προκομμένο, με το οποίο ταυτίζονται τα παιδιά, αποφασίζει να κοπιάσει, να κάνει υπομονή και στο τέλος να νικήσει τον λύκο μια και καλή. 
  1. Γλώσσα: Διαβάσαμε το  παραμύθι "Τα τρία γουρουνάκια"
  2. Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή

  3. Ακούσαμε το τραγούδι "Τρία γουρουνάκια" από το Ζουζούνια
  4. Δραματοποιήσαμε το παραμύθι χρησιμοποιώντας μάσκες που βρήκαμε στο Sparklebox και για σπιτάκι χρησιμοποιήσαμε στεφάνια γυμναστικής.
    Για να εκτυπώσετε τις έγχρωμες μάσκες πατήστε εδώ και για τις ασπρόμαυρες πατήστε εδώ

  5. Γλώσσα: Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά των ηρώων της ιστορίας  και δώσαμε ονόματα στα γουρουνάκια αιτιολογώντας τις απαντήσεις μας

  6. Μελέτη περιβάλλοντος και  Η/Υ
    Μάθαμε ότι τα γουρούνια μένουν στη φάρμα, χρειάζονται τον άνθρωπο για να τα περιποιείται και να τα ταϊζει, είναι παμφάγα, κυλιούνται στη λάσπη γιατί μ' αυτό τον τρόπο δροσίζεται το δέρμα τους, είναι χρήσιμα γιατί μας δίνουν το κρέας τους, είναι θηλαστικά.
    Στη συνέχεια είδαμε εικόνες γουρουνιών στο Google και βίντεο στο Youtube.

    Μάθαμε ότι ο λύκος ζει στο δάσος, είναι σαρκοφάγο, νυχτόβιο ζώο, θηλαστικό, προκαλεί ζημιές στους κτηνοτρόφους διότι τρώει τα ζώα τους (προβατάκια, κατσικάκια, γουρουνάκια), οι άνθρωποι είναι ο μεγαλύτερος εχθρός τους και οι λύκοι κινδυνεύουν στις μέρες μας να εξαφανιστούν.
    Είδαμε εικόνες στο Google και βίντεο στο Youtube.
  7. Κάναμε μια ομαδική εργασία και συγκρίναμε τα δύο ζώα χρησιμοποιώντας έτοιμες καρτέλες.
    Ομαδική εργασία: Ομοιότητες και διαφορές
  8. Η/Υ: Παρακολουθήσαμε την ταινία "Τα τρία γουρουνάκια"
  9. Μιλήσαμε για τα υλικά, με τα οποία έχτισαν τα μικρά γουρουνάκια τα σπιτάκια τους και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας.
  10. Μαθηματικά: Ποιο σπιτάκι θα χτίζαμε εάν ήμασταν γουρουνάκια;

  11. Ψυχοκινητικό: Γίναμε γουρουνάκια, πήραμε τα εργαλεία μας και χτίσαμε τα σπιτάκια μας τραγουδώντας "Τα 5 σφυριά του Πέτρου"

  12. Ομαδικό παιχνίδι "Λύκε, λύκε, είσαι εδώ"
  13. Μαθηματικά: Πόσοι φοβούνται το λύκο;
  14. Γλώσσα: Τι σημαίνουν οι εκφράσεις
    "Πεινάω σαν λύκος"
    "Έβαλε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα"
    "Λερώνεται σαν το γουρούνι"
  15. Φυσικές επιστήμες: Πείραμα για την δύναμη του αέρα

    Έφτασε η ώρα να δούμε στην πράξη πως κατάφερε ο λύκος με τη δύναμη του αέρα να κινήσει τα υλικά  και να γκρεμίσει τα σπιτάκια. Συγκεντρώσαμε διάφορα μπαλάκια (για να κινηθούν πιο εύκολα) από διάφορα υλικά (φελιζόλ, ξύλινα, πλαστικά, από πλαστελίνη) και με διαφορετικά μεγέθη και βάρη. Καθένας από τους μαθητές έγινε λύκος και με το καλαμάκι του φύσηξε καθεμιά από τις μπάλες. Γρήγορα οι μαθητές αντιλήφθηκαν πως όσο πιο ελαφριά είναι τα υλικά, τόσο πιο εύκολα μετακινούνται. Οι μπάλες από φελιζόλ και οι μικρές ξύλινες μετακινήθηκαν πολύ εύκολα, σε αντίθεση με τις πλαστικές μπάλες και φυσικά τις μπάλες από πλαστελίνη. 



Για να εκτυπώσετε τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήσαμε πατήστε εδώ